søndag 23. juni 2013

Min MIDT - SOMMER KAKE







Hva med oppskrift på en skikkelig Midt - sommer kake i andledning st.hans feiring.


Ikke ofte jeg legger ut oppskrifter inne på bloggen min D :)
Men liker godt å bake, selv om jeg ikke skal skryte av at det blir så alt for ofte.


Må bare dele min  variant av denne oppskriften som jeg her har valgt å kalle Midt - sommer kaken. 
Grunnoppskriften har jeg brukt i mange år, bare at her har jeg fyllt kaken med bær, som gir smaken av sommer.

Denne er verdt å prøve da den smaker helt nyydelig :)




Midt- sommer kake alla Daisys home.



125gr. sukker 
125gr.margarin   Røres hvitt.

Dette haes så i blandingen

4.eggeplommer
3.ss melk 
125. gr. hv.mel
2.ts.bakepulver
1.ts. vaniljesukker 
 Dette røres sammen og haes i form ( Liten langpanne ) dekket med bakepapir.



For Marengs : 
4.eggehviter piskes stive sammens med 
200gr. sukker 
Slå marengsen over røren i formen.

Stekes 3/4 t - 160 grader.


Del den ferdige kaken i to og avkjøl på rist.



Til Fyllet brukes 1pk.  ferdig Piano Vaniljekrem.
Og 2.pk kremfløte tilsm. 6.dl 

Pisk ferdig kremfløten med ønsket sukkermengde.
Tilsett deretter Vaniljekremen og pisk til den er blandet med kremen.


Legg blandingen mellom kaken og ett lag på toppen.
Fyll på med ønsket bær på toppen.
Her har jeg brukt bringebær, blåbær og jordbær kuttet i biter.







Ønsker dere som er innom, en flotters Midt - sommer Feiring :)




                             Sissel



2 kommentarer:

alexxis sa...

den så himmels ut altså..nam:)

Linn sa...

Mmmm:-) nå fikk jeg vann i munn her jeg sitter:-) såg skikkelig god ut:-) flink du er Sissel:-)
Håper du hadde en fin midtsommer aften igår;-)?
Jeg slapper av med litt vin jeg, ikke den store feiringa:-)
Ønsker deg en finfin dag idag:-)
Klem fra Linn