tirsdag 3. mai 2011

FORNYING AV GULVET..med TRESTJERNERS MALING..


 Resultatet  ETTER å ha blitt malt med  trestjerners Gulvmaling i farge Sort..


 Gulvet som det var FØR ...



Etter som det var flere som etterlyste mere informasjon på hva som ble gjort med gulvet i forbindelse med  MINIMAKEOVER PÅ VASKEROMMET så kommer det her.

Uff ja, for dette gulvet trengte virkelig en makeover GRØNT og guffent som det var. Alternativet var å fjerne våtromsbellegget eller  forsøke å male det.Men etter som gulvet var helt ok så falt valget på å male det.
Blir man ikke fornøyd DA er det jo enda muligheter for å fjerne det :)

Gulvet ble vasket godt i sterkt salmiakkvann, for så og tørke. Her ble denne TRESTJERNERS gulvmalingen Ifra SCANOX  brukt den  er vannbasert,  tørker ganske  raskt  og lukter så og si ikke  bare litt med det samme den blir påført.Denne ble påført uten noen form for grunning først.

Brukte vanlig rull og denne malingen er super å jobbe med og har en utrolig god dekkevne.
Valgte jo å male dette i  SORT da denne fargen  passet godt til minimakovern her. Og med to strøk så ble resultatet dekkende og fint. Har også tidligere forsøkt å male annen type gulvbellegg i HVITT og  det kan dere se  HER
Dette gulvet er like fint å se til idag som da det var nymalt Og  det  har blitt støvsuget og vasket i massevis...det kan jeg skrive under på.  Til og med stickersen  har holdt seg like fin :)

  Erfaringen min tilsier at det går helt fint og rimelig å fornye et GULV med denne type MALING, for selv om treliteren koster rundt 500 kroner, så er den veldig drøy i bruk.

Tv titting som ligger på planen her ikveld..Blogges igjen :)

15 kommentarer:

Precious Home sa...

Fikk akkurat litt inspirasjon her til det utrolig stygge badet vårt....
Jeg lurte på hvor lang tid det tok for å tørke....i å med at vi bare har ett toalett er det kanskje greit å vite før man maler;) hehe;)

Violetta sa...

Takk, veldig kjekt å høste av andres erfaringer! Har et fælt vaskeromsgulv jeg også... bærsjebrunt! ;-)

mona.z sa...

Takker for tips, gulvet ble jo kjempeflott:) Tirsdagskveld er TV kveld hos meg også, klem:)

Synnøve sa...

Fikk ikke mindre lyst til og male gulvet på vaskerommet, etter tips om fremgangsmåten:)
Må bare finne rett farge.
Nå skal jeg se kjærlighetshagen, og så er det frustrerte fruer senere i kveld!!
Ha en fin kveld, Sissel
Klem Synnøve

RosMari sa...

Så flott resultat av å male våtromsbelegget. Trodde ikke at det kunne bli så fint... Det hvite gulvet som du linket til var jo også kjempeflott. Brukte du samme maling til det og hvilket underlag malte du på? Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Kjempestilig med sort gulv,fin effekt med at en aner mønsteret i belegget. Dette ble totalt sett en innertier. Koselig med trivelig vaskerom,en tilbringer tross alt en del tid der. Ha en fin vårkveld videre.

Det vite hjem sa...

hei,så fint det ble:)
jeg har brukt samme bare i hvit,dyr maling men den er jaggu god og slitesterk og du kan bruke den til bord og andre ting;) fin blogg du har.. :)

Unknown sa...

Flinke,flinke Sissel!!
Jeg har en yttergang og en hall med fliser i farve teracotta, som jeg så gjerne skulle ha malt grå. Tror du det går på fliser?
Klem Anki

Bettum Villa sa...

Stilig resultat! Jeg malte jo mitt våtrom med grå gulvmaling og det ble et supert resultat i forhold til den orange fargen som var der. Så jeg kan skrive under på at gulvmaling funker. Og så er det jo billigere ;).

Klem Madelén

mimmi-leone sa...

Takk for tips!
Gulvet i stua er modent for en forandring,kanskje jeg skulle prøve det samme.

Koselig uteplass, likte så godt det på veggen, så fin til å henge ting på.

En fin kveld til deg!

Anonym sa...

STILIG!!

alexxis sa...

STILIG!!

Valheim gard, landliv i Ryfylke sa...

Fantastisk at jeg fant denne siden din ! Googlet etter "male våtromsbelegg" - og der dukket du opp.Vi skal flytte ned i hovudhuset her på gården og skal, i første omgang, bare ha en mini makeover av huset. På badet er det ett gulvbelegg veldig likt det du har malt her(bare det er rødt) så dette likte jeg ;) Da skal vi prøve Trestjerner ! Takk for supert tips :)))

Klem Birgit

Unknown sa...

Hvor lenge holdt gulvet? Er det fortsatt helt, pent og uten sprekker?

Unknown sa...

Hvor lenge holdt gulvet? Det er kanskje fortsatt helt, pent og uten sprekker?